miercuri, 21 septembrie 2011

Egipt - Ziua 2 (partea 11)

Asa cum am zis anterior sa va uitati cum arata Piata Al-Hussein inainte de a intra spre Bazar...
Diferenta e ca dupa ce am revenit (dupa aprox o ora de plimbat prin Bazar) piata era plina de mese si localnicii din zona stateau langa mese asteptand. Am ramas uimiti de schimbarea uimitoare a pietei si intreband pe ghizi de ce s-a umplut de mese piata si de ce nimeni nu se aseaza la nicio masa raspunsul a fost simplu: asteapta slujba de dupa apusul soarelui. Eram in ultima saptamana de Ramadam cand musulmanii in aceasta perioada se curata trupeste si spiritual, pe perioada zilei neavand voie sa bage nimic in gura (da, nici macar apa), dar dupa apusul soarelui e un festival. Practic orasul pare mult mai viu noaptea decat ziua. Dupa ce mananca si beau pe saturate ies in oras cu mic cu mare. Surpriza a fost cand am plecat din Cairo si aveam avionul pe la ora 5 dimineata si am plecat de la 4 de la hotel si pe strazi era plin de lume exact cum e la noi in plina zi, oameni care pescuiau de pe podurile de peste Nil, erau piete ambulante pe sosele, parinti care isi scoteau copiii mici la plimbare in carucioare, copii mai mari jucau fotbal pe spatii virane pline de praf dintre blocuri. Ceva de nedescris si fabulos!

Dupa aceasta a doua zi plina si foarte obositoare am plecat spre hotel. De data asta am prins din goana masinii mai multe imagini cu Cairo.

Da, autobuzul acesta circula cu oameni in el. Am ramas uimiti, inclusiv ghidul nostru care nu a mai vazut asa ceva.

In spate este un podis destul de inalt deasupra Cairo-ului. Sunt niste antene incercuite de ziduri inalte (chiar foarte inalte, se vedeau de la distanta de la care eram ca erau impersionante). Ghidul nu a vrut sa vorbeasca prea mult despre acel loc spunand doar ca este o cetate veche acolo si ca sunt antene de comunicatii, si a schimbat repede subiectul. Destul de ciudat mai ales ca era destul de deschis cu noi pana atunci mai ales in privinta lui Mubarak, lumea in general ferindu-se sa discute despre el daca nu stiau persoana cu care discuta si ca poate fi de incredere (imi amintea de vremurile de dinainte de 89).

Sus pe aceasta colina se aflau antenele uriase

Cetatea despre care vorbeam adineauri

Primul zid de aparare inspre zona. Daca va uitati atenti vedeti sus pe colina zidurile de care vorbeam.

Moschei vezi practic la fiecare colt de strada, de la mici si modeste pana la altele extrem de impresionante atat prin arhitectura cat si prin dimensiuni. Cairo mai are supranumele de Orasul celor o mie de moschei, dar sunt cica cu mult peste 1.000!

Asta e buna de poza de trimis pe mail. Cu toate ca pare tipic pentru tarile africane am vazut destul de putine masini astfel incarcate, dar totusi parca nu au nicio norma de securitate in trafic asa cum suntem noi obinsuiti.

Asa arata niste blocuri facute de o companie care au o logica, nu ca cele pe care le-ati vazut inainte sau pe care o sa le mai vedeti.

Intr-o zona din oras pe marginea drumului erau ateliere de olarit si sculptura in marmura. Oamenii aici locuiesc si lucreaza si tot aici si vand. Cei care au nevoie de oale scumpe sau de diferite accesorii pentru casele pe care le construiesc vin aici si cumpara.

Cladirile albe din fundal fac parte dintr-un cimitir.